Kundservice

Välkommen till kundservice! Här ger vi svar på de vanligaste frågorna om ditt boende. Det gäller både för dig som redan bor hos oss och för dig som söker bostad. Se också våra praktiska guider som visar allt ifrån hur du tar hand om lägenheten på bästa sätt till hur du kan åtgärda enklare fel hemma. 

portrait-ph

Kontakta oss

Vill du anmäla ett fel i din lägenhet? På Mina sidor kan du snabbt och enkelt skapa ett ärende - dygnet runt. Där kan du även ställa frågor om din hyra, skicka in en uppsägning eller ansöka om att hyra ut din lägenhet i andra hand.

Gå till Mina sidor

Våra vanligaste frågor

Mitt konto har låst sig

Om du har försökt att logga in med fel lösenord fler än tre gånger låser sig ditt konto. Vänta då i tio minuter och prova att logga in igen. Kontakta oss här för upplåsning av kontot om det fortfarande är låst efter tio minuter.

Skapa konto som hyresgäst

Som hyresgäst krävs ett kontraktsnummer för att kunna skapa ett konto på Mina sidor. Kontraktsnumret hittar du på din hyresavi eller på ditt kontrakt. Får du ett felmeddelande vid inloggningen om att ditt personnummer inte finns registrerat så har du inte skapat något konto och behöver först göra det. Du kan skapa ett konto samma dag som ditt kontrakt börjar gälla. När du loggar in på kontot, var noga med att skriva personnumret och lösenordet rätt. 

Hitta ditt kontraktsnummer

Ditt kontraktsnummer består av 14 siffror och finns på din hyresavi och på ditt hyreskontrakt. Kontraktsnumret behöver du bland annat uppge när du skapar ett konto på Mina sidor. Du kan skapa ett konto tidigast det datum då ditt kontrakt börjar gälla.

Betala hyran med autogiro

Autogiro är ett enkelt och smart sätt att betala sina räkningar på. Det är kostnadsfritt och innebär att pengarna för hyran dras automatiskt från ditt konto varje månad. Alla våra hyresgäster har möjlighet att betala hyran via autogiro. Du startar autogiro genom att skicka in en blankett för medgivande till oss eller aktivera det genom digital signering nedan. Ditt medgivande gäller till dess att du säger upp det hos din bank, eller tills ditt hyresavtal upphör. Mer information om autogiro hittar du på Mina sidor. 

Aktivera autogiro
Blankett autogiro

Hyra ut i andra hand

Vi vill att så många som möjligt ska kunna få ett förstahandskontrakt och bo tryggt hos oss. Men idag, när bostadsbristen är stor, ser vi att andrahandsuthyrningen av lägenheter ökar, något som kräver ett godkännande från oss som hyresvärd. Nedan hittar du svar på våra vanligaste frågor och vad som gäller om du vill hyra ut din lägenhet i andra hand. Från det att du skickat in en komplett ansökan till oss får du besked inom 4 veckor.

Vanliga frågor och svar
Blankett för ansökan om andrahandsuthyrning
Information från Hyresnämnden 

Guider